La meva pràctica abraça diversos formats i disciplines, com ara la creació, l’educació, la curadoria i el pensament. En els meus projectes, qüestiono i desafio diferents estratègies de control i dominació que operen sobre el cos, el llenguatge i el territori. Em submergeixo en les contradiccions i la poètica que resideixen en el procés creatiu per habitar les institucions culturals a partir de la resignificació dels seus imaginaris. Lluny de buscar solucions definitives, el meu enfocament se centra a ampliar els marges del possible, provocant trobades i diàlegs en els quals es puguin investigar i revelar alternatives pràctiques de difusió de l’art i la cultura. 


Marina Ribot Pallicer Mallorca / Barcelonamarinaribot@gmail.com
@marinaribot_p









 





[contra]panorama

MACBA

Entrezones (programa): 
Eva Paià, Albert Gironès o Marina Ribot Pallicer

10 febrer 2024 — febrer 2025

+ info properament


La 2a edició de Panorama, un projecte triennal iniciat pel MACBA el 2021, manté la intenció original d’«aprofundir en la col·laboració i el diàleg amb artistes i agents culturals del nostre context», però ho fa mitjançant un exercici que es desenvolupa al llarg d’un any i que adopta literalment el títol del projecte per qüestionar tant la rellevància del format triennal (o biennal) com la seva capacitat per oferir una imatge panoràmica del present.



Cançó per a molts moviments. Escenaris de creació col·lectiva

MACBA

Visites dialogades:
Eva Paià, Albert Gironès i Marina Ribot Pallicer

Curadoria: Sabel Gavaldón i María Berríos 

10 febrer — 1 abril 2024 

+ info properament

Cançó per a molts moviments és un experiment efímer en què la planta baixa del museu es converteix en escenari de trobades, converses i escoltes compartides. Es tracta d'una obertura provisional d'investigacions en curs i de les seves genealogies passades i futures dins i fora del museu, per tal d’exposar aquestes dinàmiques d'aprenentatge col·lectiu i les preguntes que s'obren en el procés. El projecte és una invitació a concebre l'espai expositiu com un espai per habitar. És un desplegament d'experiències situades, arxius encarnats i cossos de recerca que emergeixen del treball transversal del museu i el seu més enllà.



Una fulla al lloc de l’ull

MACBA

Artista: Daniel Steegmann Mangrané

Visites comentades: Eva Paià, Albert Gironès i Marina Ribot Pallicer

Curadoria: Hiuwai Chu i João Laia 

16 novembre 2023 — 20 maig 2024

Cada diumenge a les 12h

Amb un llenguatge estètic pròxim al neoconcretisme, l’artista explora la contaminació i afinitat de formes entre natura, art i arquitectura. Tant en les seves escultures, d’extrema fragilitat i que incorporen material orgànic intervingut, com en les projeccions i les creacions de realitat augmentada, Steegmann Mangrané experimenta amb les correspondències entre formes orgàniques i geomètriques, i amb la complexa xarxa de dependències que es produeixen en l’ordre biològic.



D’un rastre com un tall

LOOP Festival 

Artistes: Judith Adataberna, Imagen Ensayo, Mar Guerrero, Rio Molinengo, pantea.

Curadoria: Eva Paià i Marina Ribot Pallicer

16 — 25 novembre 2023 (Convent de Sant Agustí)


Alenar paraules que encara no han estat dites, imatges que demanen ser recordades i visions imprecises que esclaten per ser escoltades. Remoure en els rastres del món que encara vol ser món és un acte de valentia que no cal defensar de les respostes conegudes. Les traces que constitueixen el present compliquen les nostres experiències, fent bullir un estat oblidat o desconegut. Ens indueixen cap a una alteració temporal, una espècie d’estat atzarós que posa cos a allò que ens és molest, misteriós, inabastable, però que alhora ens amara.



Pansir-se com un pinzell a la foscor

Peça audiovisual

*Aquest projecte compta emb el suport de l’Institut d’Estudis Baleàrics a través de les Ajudes a la Creació 2022

Pansir-se com un pinzell a la foscor és una peça audiovisual que aborda les contradiccions, les complexitats i la poètica inherents en el procés i l’acte creatiu. Recorre els verbs REPETIR, AFECTAR, AMERAR, LLISCAR i VESSAR. Cada un d’ells s’acompanya d’imatges i d’un relat sobre el procés d’eixugar-se, de pansir-se com un cos que ja no és capaç d’existir a la superfície.





 EN



© Marina Ribot Pallicer, Barcelona (2024)